onsdag 17 mars 2010

Snäckbacken

Ut direkt efter jobbet med MTBn och värmde upp bort till snäckbacken där jag pressade 5 backintervaller där jag vilade på vägen ned. Tyckte jag trampade på bra men maxpulsade bara ca 175. Efter dessa 5 så var benen lagom tunga och jag trampade bort mot lasarettsbacken och trampade den 6 uppför där. Där efter var det bara lite lek och nervarvning hem mot lägenheten.
Det var ett bra pass, och jag känner mig taggad inför stundande säsong! Ska bli kul att få trampa på lite framöver.
Slask på vägen efter natten snöfall vilket resulterade i en ordentligt prickig rygg och skitigt cykel. Får se om jag tar den cykeln istället för mormors gamla till jobbet imorgon och tvättar av den lite. Men den blir antagligen lika skitig på hemväg från jobbet imorgonkväll. Får se.

Nu vankas det lite biljard med Frank. Han vill ha revansch från förra veckan där jag hade bra flyt med vallarna:). Man har blivit lite vallaexpert den här vintern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar