söndag 19 januari 2014

Träningsdag

Idag har jag och Marie haft en bra träningsdag. Vi var på Sannabadet och körde gym på förmiddagen och i Björneborg för skidåkning på eftermiddagen. Gymmet gick väldigt bra idag tyckte jag, kände mig stark och övningarna kändes rätt. Körde samma skidåkning som igår. 15 km på en timmes åktid, helt okej spår och lagom kallt! Perfekt dag. Gött när man kommer hem, fikar och sätter sig framför tvn. Vad som återstår för kvällen är att slutföra tvätten som precis är påbörjad, annars händer inte mycket.

Veckan som kommer blir lugnare träningsmässigt sett, så jag orkar med en vecka i Las Palmas där jag ska cykla med Fredrik! Kommer gå på spinning på tisdagskväll, det är nya klubben Kristinehamn Cykelklubb som arrangerar spinning på tisdagskvällar. Jag kommer tävla för Kristinehamn CK denna säsong, så jag går från OK Tyr som också varit en klubb med fart och intresse i, tycker det är kul när det startas upp en ny klubb här på hemmaplan och vill gärna tävla för dem och visa upp deras klubbmärke. Bra för stan! Så Kristinehamnare har nu en renodlad cykelklubb att bli medlem i om man har intresset. Bland annat kommer man då kunna spinna på tisdagar för 25 Kr per gång om man tycker det är roligt. Nystartad klubb och mer kommer garanterat hända framöver!

Skolan startar även upp en ny termin denna vecka, så tänkte att det passar bra med en lugnare träningsvecka så jag kan ligga lite i försprång i böckerna innan jag åker utomlands en vecka.

Kanske kommer det upp en film med dagens skidåkning under någon dag. Ett varv på Björneborgs motionsspår, 9 min actionfylld film!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar