söndag 30 mars 2014

Tillbaka?

Idag snurrade jag lätt i det fina vårvädret! Kändes ganska bra för att vara första mer seriösa försöket till träning efter två veckors sjukdomsfrånvaro. Det blev en lång sjukdomsperiod, kanske berodde det på parisveckan då jag inte direkt vilade på det sättet som man bör när man är sjuk. Men jag tog det ändå soft. Den här veckan har jag försökt tagit mig tillbaka någon gång men det har aldrig känts bra, så igår tog jag en safedag och jobbade istället på Skoglöfs invigning av de nya lokalerna. Så jag lockades aldrig ut i det fina vädret igår, utan det blev helvila med sikte på att ta mig ut idag. Idag körde jag runt på lite mer teknisk stig, pulsen var lätt att få upp i taket eftersom jag har återgått till ett helt otränat tillstånd. Under våren har flitiga personer här i Kristinehamn förlängt kullhagsbanan någon km, vilket gjorde att jag hittade lite nya stenhällar att köra ner för. Nyttigt och kul! Sen besökte jag lite andra favoriter som man inte kör så ofta i annars innan jag vände hem efter en timmes träning. Görgött att försöka dra igång träningen igen, och nu hoppas jag det håller i sig för säsongen närmar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar