fredag 13 juni 2014

Älgspan och hundägareproblem

Distans idag med lagom mosiga ben efter gymbesök och intervaller igår men det gick bra idag efter som jag fick bra med energi av en idiot till hundägare. Kom ut till Björneborg, ett par är ute och går med sin hund. Jag meddelar dem att jag kommer bakifrån och de får in hunden till sig. Jag passerar och kör vidare. Hunden börjar skälla och springer efter mig, slår av på farten för att se om den ger sig, det gör den inte. Då stannar jag eftersom jag tänker att det är dumt att hunden följer efter mig ut i skogen och tappar bort sina ägare. Hunden fortsätter emot mig skällandes och dreglande. Då börjar gubben att gorma och jag tänker vad bra, nu får hunden sin utskällning. Det var bra tills jag inser att det är mig han skäller ut för att jag stannade och skapade detta problem, och så skriker han typ ge dig av o.s.v. Jag gapar idiot och drar där ifrån. Inte många som lyckas få mig att bete mig så. Så jag tror faktiskt att han förtjänade det och i framtiden ska jag alltid försöka locka med mig hundarna, så de kan bli helt borttappade. Skönt att få en lektion i hur jag ska bete mig, men det känns som han kan behöva en lektion också. Hoppas jag stöter på dem där igen. Men annars var det en riktigt fin sväng idag. Klarade mig undan de mörkaste molnen på länge. Fick se en älg vilket var bra längesedan. Lyckades slå ett ärofyllt kom på strava "Kents intervallstig" trotts tre nedfallna träd som blockerar.

Ungefär så var min distansrunda

3 kommentarer:

  1. Gubben hade nog vaknat på fel sida.

    SvaraRadera
  2. Idioter till hundägare.. Att fortsätta köra med hunden i hasorna kommer helt klart testas :-)

    SvaraRadera
  3. Du kan ju hälsa gubben nästa gång att mellan 1 mars och 20 aug får bara extremt väldresserade hundar vistas lösa i skogen, och det var ju uppenbarligen inte hans hund så då är det koppel som gäller..

    SvaraRadera