söndag 20 september 2015

Karlstad XC, ett avslut?



Vinkar till familjen som var och tittade

Idag kördes Karlstad XC, vilket jag tänkt blir min avslutning på MTB-säsongen 2015. Dock kan ev. en tävling till köras i slutet av oktober. Dagen bjöd på grymt väder och startfält. Bra förutsättningar för en bra avslutning. Hade tänkt att jag skulle sitta långt fram i de inledande stigarna, ilekt jag gjorde. Längst fram faktiskt. Jag ville spräcka fältet där så vi inte var en så stor klunga ut på asfalten. Lyckades lite men inte fullt ut. Och det fick jag lida för när vi senare svänger av asfalten och jag fegar ur och kommer lite för långt bak när det spricker av. Missade täten då precis och utgjorde andra klunga med Johan Fryksenius och två norrmän. Jag och Johan nötade på, jag gjorde en OTB idag igen och tiden gick. Johan punkterade strax innan Bryngfjorden och de andra två släppte till slut. Jag fick fortsätta ensam. Kom ifatt Kangas och hade nu en kvartett framför mig bestående av de två Allebikarna Mikael Olsson och Dennis Wahlqvist samt Evaldscyklisterna Fredrik Berg och Johan Norén. Inga dåliga namn i långlopps-sammanhang. Jag kom i mål på en femteplats och är faktiskt ganska nöjd med det. Målet var pallen idag, men har haft en orolig säsong. Så är nöjd med detta som ett avslut. Jag är stark, det vet jag. Tackar Karlstad och Ok tyr för väl arrangerad tävling och underhållande bana!
Anders Almhed var med mig för langning och fotografering. Tusen tack! Nedanstående bilder har han tagit och fler finns på Karlstad xc på facebook.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar