tisdag 9 maj 2017

Värmlandsserien

Godkväll,

Ikväll har det körts en kylslagen värmlandsseriedeltävling vid djerfstugan utanför Karlskoga. Fem varv på en 3,5 km bana som var en naturlig bana på massa stiger med hela tiden slag underifrån. Jobbigt alltså och inte mycket tid i sadeln med en HT.

Johan fryksenius tog starten och fick problem efter ett par stigar, så då smet jag förbi och körde sen ensam i 50 min. Hade problem med att ögonen typ frös ihop och gjorde det lite svårt att se när det blev dunkelt. Men men, Marcus Jansson ifrån ck hymer som var med och gästspelade (väldigt kul) kom lite plötsligt ikapp mig på slutet av sista varvet, lade mig på hjul och märkte ganska snart att jag hade gått och blivit bekväm. Han körde på ordentligt och i en backe fick han några meter som jag inte riktigt fångade in. Då fick det bli så, han var stark och jag fick bli en nöjd First looser idag.

Jag kände mig nöjd med körningen ändå idag, tycker kroppen svarade bra efter dessa veckors sjukuppehåll och siktar mot stordåd framöver.

Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar