söndag 13 augusti 2017

Cykelvasan


Kan säga att jag inte är direkt nöjd med min cykelvasa i år. Jag hade hoppats på ett bättre resultat ifrån mig.

Jag var iaf seedad in i 0-ledet så jag hade en väldigt avslappnad morgon och uppvärmning. Men sen föll jag bakåt. Har väldigt svårt att ta för mig på en sådan start som Vasaloppet, även om det börjar med en startbacke så är det otroligt trångt och oroligt ända fram till efter smågan. Mycket kan hända som man själv inte kan kontrollera. Iaf så föll jag bak så pass långt bak så tävlingen för mig kändes förlorad. Hamnade i någon fjärdeklunga, jag lyckades i backarna upp till hökberg gå ifrån dem och ansluta till tredjeklungan. Men ganska raskt därefter kom den stora klungan bakifrån ifatt och vi stod inför en klunga på ca 30 cyklister som skulle göra upp om platserna 29-55ish. Inte så intressant. 50 för mig.



Antagligen är jag med nästa år igen, det är ju trots allt en rolig och fartfylld  tävling och jag vet ju så tydligt vart jag måste förbättra mig och vilka områden som ska tränas.

I tv inslaget man kunde se ifrån Vasaloppet så vill dom ha sträckningen så likt vinterns lopp som möjligt. Hoppas vi på en start uppför riktiga backen i terräng nästa år då!

Familjen har varit med i helgen vilket varit extra kul, vi fick inkvartera oss hos Anders almhed som även skötte service och foton under loppet åt mig. Guld värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar