fredag 2 april 2010

Asfalt är hårdare än snö!

Årets första rullskidepass är gjort i förmiddags!

Upptakt inför VL 2011!!

Det blev 17,5km på ca 68minuter i sol och lite motvind samt medvind;).
Första intrycket var, oj vart är min balans och vad trögt det går om man jämför med snön och bra vallade skidor! Men det tog ca 1km sedan verkade balansen hitta tillbaka och farten kom också enligt tiden jag avverkade passet på iaf! Åkte från Visby och så högklintsvägen runt så det är en lite brantare backe där jag tänkte att jag skulle diogonala uppför, men det slöt med en lätt vurpa och sedan blev det stakning med frånskjut uppför. Jag har verkligen svårt för diogonal på rullskidor. Jag tycker att efter första bentaget så har man redan fått så hög fart att man vinglar till när man ska skjuta ifrån med andra benet. Men man lär sig kanske:).

Det var ett härligt pass och händerna har redan efter 3veckor skidfrånvaro blivit omtåliga och blåsor vill tränga fram.

Någon som vill följa med på Endre ikväll? Kl17.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar