torsdag 13 maj 2010

Pollen

Under passet klämde jag igenom 6st backor. Det blev 3x0.9km sjukhusbacke, därefter 2x1,5km färjeledsbacke. sedan 1x gutebacke i spurt. Däremellan lattjade jag runt lite och kände efter att växling verkade funka felfritt. Det blev ett bra pass där jag avslöt på Terra nova och en snabb tvätt i vattenslangen som fortfarande häger ute så man kan sno sig en tvätt innan man sticker hem! Så nu står cykeln på balkongen och är insmord och väntar på att det ska bli Söndag! Så även jag, väntar och längtar!

Men ca 15minuter efter passet och jag börjat slappna av så kommer den där otroligt jobbiga pollenchocken, kliar i ögonen, snoren rinner och halsen tjocknar igen. Det är hemskt. Så idag har det blivit dubbla doser allergitabletter och nässpray, börjar släppa nu.. Trodde ändå att allt regn på förmiddagen skulle dämpa, men det gjorde det kanske också, vet inte hur djävligt det varit om det inte regnat ju.. Vinter och skidåkning är härligt, då andas man verkligen friskt då:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar