lördag 7 april 2012

4 Timmars dragjobb

Så blir det när man cyklar ensam. Idag skulle jag göra det lätt för mig, hålla mig nästan enbart på asfalten som var torr, medan snön låg för det mesta vid sidan av. Speciellt i Degerfors/Björneborg. Ja det blev alltså 4 timmars åka av idag, först ut via Björneborg, sedan vidare över backarna fram till Degerfors. Där finns två möjligheter, att ta västra eller östra sidan av sjön, jag valde den östra, då vet jag enklast hur jag ska bete mig när jag väl kommer till Karlskoga. Så från Degerfors via Karlskoga fram till Storfors så hade jag vinden i ansiktet, det var ganska motigt då en stund. Kyligt och kallt. Men åh vilken känsla när jag svängde mot Kristintehamn i Storfors, vinden växlade till en lite mer medvind och solen kom i ansiktet och jag var hyffsat fräsch. Då gick det undan! Så när jag närmade mig Kristinehamn låg jag lite före tidsschemat och skarvade då med Niklasdamm slingan. Härligt pass i den kyliga våren med den STORA solen!



Ett snitt på lite över 27 idag och en ny erfarenhet då jag fick kramp? Cyklade ju färdigt och svängde förbi jobbet för att tvätta av cykeln(behövdes inte direkt men ville att den skulle bli äggstra fin), och antar att krampen kom när jag satte mig på huk, en olustig känsla i båda låren iaf. Jag har annars varit väldigt befriad från kramp.

Nu blire bara lugnt resten av dagen och god påskmat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar