söndag 8 april 2012

Hultetmilen

Idag blev det lite mer tävlingslik terräng jag tränade i. Tog mig till hultet och cyklade milenspåret 5varv, vilker faktiskt för att vara "motionsspår" är mycket rötter, sten och ganska kuperat. Höll mig precis under 30min på varje varv, och det kändes OK. Det är skakigt att cykla i skogen nu, om man jämför med all grusväg/asfalts träning man gjort. Men att man har för högt lufttryck för att slippa punka samt att det var frusna spår gör väll inte skaket mindre. Har inte blivit av att fixa slanglöst på vintercykeln. Så jag längtar lite efter nya cykeln och slanglösa hjul. Man märker mest i händerna, under vintern har man knappt hållt i styret, lite ovant. Jag vet att det inte är populärt att cykla på hultet, men jag har försökt varna de jag cyklat om. Men det är inte lätt alla gånger då folk gärna har musik i hörlurarna och inte hör hur man än ber om ursäkt för att man kommer bakifrån. 2 andra cyklister såg jag också, det var Ola och Anders som var ute och skapade plats för mer påskmat, precis som jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar