söndag 13 januari 2013

Ljusare

Idag var det till och med lite ljust vid kl 16, gött! Helgen har varit en lugn helg förutom att jag tränat lite också. Igår körde jag en snabbdistans på asfalt med dubbisarna, både tungt och kallt men skönt. Idag blev det mera stig och lägre tempo och en timme längre istället. Lite över 7 timmar i sadeln har det blivit. Idag var det riktigt isigt och halt, klarade mig utan vurpor förutom när jag skulle ta det safe och gå ner för en riktigt isig liten brant backe. Borde ju fattat att det är då man ska passa på att dra sig, inte mycket till isdubbar i skorna, så jag for rätt på ryggen med cykeln över mig. Lite ont och ett blodigt knä annars lugnt. Gick ju bra att cykla 3 timmar efter det, så det var inte alls farligt, bara typiskt när man ska safea.

Nu kommer det fortsätta bli ljusare och ljusare för varje dag, och då är det snart vår. Tänk när det är ljust ända till kl 17, det är inte långt borta!

Funderar på om man ska kolla upp sina allergier igen kanske. Lever ännu efter de resultaten och medicinen jag fick som barn/ungdom och mycket kan ju ha hänt, både med mig och mediciner. Kan väll inte vara fel att få det kontrollerat innan våren kommer?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar