lördag 18 maj 2013

Bianchi challenge 928

Idag var det premiär av det nya loppet Bianchi Challenge 928, eller Mössebergsloppen i Falköping. 60Km med start i centrala Falköping, sen letar man sig upp på berget och snurrar runt där i 60km innan man går i mål på Mössebergs motionscentral. De har ambition att bli ett lopp i Långloppscupen. Jag fick med mig kompis och kollegan Rille ner som medhjälpare idag, han cyklade runt på min träningscykel och langade flaskor, tack! Starten gick, och när masterbilen släppt oss var vi 4st som utgjorde tätklungan. Vi höll ihop i ca 37km innan jag slår i pedalen eller något i något på en ganska snabb stig och flyger omkull. Tar mig upp och känner mig ändå helt okej, fortsätter och cykeln ger ifrån sig lite missljud samt en bakre bromsskiva som blivit skev och ligger på.. Börjar jakten på de andra tre, men kommer aldrig ifatt. Dessutom tappade jag en placering till när vi närmade oss målet. Tog mig in på en femte plats, skönt att det gick bra i craschen ändå. Det jag har nu är ett sår i tinningen, som jag inte visste om att jag  blödde ifrån. Så när jag kom i mål så var det sjukvårdare framme och tittade till mig i all enkelhet. Vann idag gjorde Johan Noren, tvåa Johan Andersson, trea Jesper Gustavsson, och Tommy Rylander smög sig förbi mig på slutet.

Tycker loppet var ett bra lopp, fanns en hel del höjdmeter att plocka under de 60km, och endel stigar! Men tyvärr var det mycket avverkningspinnar kvar i spåren, som är lite tråkigt. Så lätt att de far runt och gör skada.

Lånar en bild på prispallen ifrån tävlingens hemsida

Mer bilder kommer att komma när jag får de ifrån Rille.

När jag kom i mål hade jag fått ett sms ifrån Marie att hennes löprunda idag, hade avslutats på ett litet tråkigt sätt. Hon hade oturen och ramlade, så det blev fyra stygn i knät och en uppskrapen armbåge och lite skrubbsår på händerna... Vi har haft en liten otursdag idag, men tur i oturen. 

Det var våran dag:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar