torsdag 30 maj 2013

Ingen solskenscyklist

Två dagar i rad har jag nu tagit mig ut på cykeln trots att regnat redan innan start, inte illa! Igår körde jag distans 2,5 timmar i regnet, tunga grusvägar och lite stigar. Idag regnade det igen och jag begav mig upp till Kullhagarna för att avverka 4 varv där. Där är iaf bättre än ett distanspass när det regnar, alltid bättre på stigar i skogen än att nöta asfalt och grus i regn.

Kvällens fyra varv gick snabbare för varje varv, avslutade det fjärde varvet med en tid på 6:37, en ny bästa tid på den långa banan som finns där. Även i tisdags lyckades jag bättra på min bästa varvtid på Björkvallens spår med 3 sekunder, så nu ligger jag på 20 minuter blankt där! Har alltså varit bra träningsdagar, nu är det fullt ladd mot helgens Nya långa lugnet i Falun, även där förväntar jag mig inte att vara någon solskenscyklist då det spås regn på söndagen, ganska mycket, upp emot 30mm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar