söndag 19 maj 2013

Träningsdag

Idag stod det distans på mitt träningsschema. Varmt och kvavt och regnmoln hägrade på himlen. Jag klarade mig väldigt bra under mina 4 timmar, väldigt lite med stänk fick jag på mig, annars uppehåll. Körde ca 10mil, har inte laddat över någon träning från klockan än, men i princip körde jag; Björneborg, Bäckhammar, Björngropen, Gryten via bodalsbacken tillbaka till Björneborg och hem via stakvägen och A9 snurr. En riktigt fin runda, några stigar, men mest grusväg och många höjdmeter! Benen kändes bra så här dagen efter tävling. Annars har det varit lite cykelmek efter craschen, tvättdag och cykeltvätt.

Jag och Marie klämde även in att se första deltvälingen av UCI MTB WC, det var en lerig bana som såg ut att bli lite halkig i de branta upp och nedför. Riktigt rolig tävling att se, där han som vann hade som mål att bli topp 20 idag, hans bästa resultat tidigare var en 21:a plats, topp 20 blev han med god marginal!

Nu är det dags för en ny arbetsvecka, 5 dagar som gäller denna vecka som alla andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar