lördag 25 maj 2013

Distans

Idag hade jag planerat en distansrunda. Planen var att ha sällskap de tre första timmarna med en arbetskollega som anmält sig till sitt första cykelvasa i år! Vi möttes upp kvart över åtta, och körde iväg. Det gick lugnt medan han slet på hårt, och efter drygt 1 timme, kände vi att vi inte riktigt möttes halvvägs i träningsutbyte, så vi skiljdes åt. Jag fortsatte i 4 timmar till i finväder, perfekt temperatur, varken varmt eller kallt. Så timmarna flög på och jag fick ihop 5:02 idag, vilket då får kallas för distans eftersom det tydligen måste vara minst 5 timmar... Gps sensor dog batteriet på, hastighetssensorn ville inte riktigt lira med mig, så distansen är lite osäker, men ca 12-13 mil tippar jag på.

För övrigt ska ju cykelsverige, om inte hela Sverige vara riktigt stolta över våra två superstjärnor i XCE, Alexandra Engen och Jenny Rissveds som dominerar XCE ute i världen, hur kul som helst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar