lördag 1 juni 2013

I Borlänge

Nu är jag på plats på vandrarhemmet i Borlänge efter att ha spenderat eftermiddagen i Falun. Det var första gången jag var i Falun(tror jag), och det andades idrottsstad så fort man kom dit! Följde vägen mot Lugnet och parkerade där, bytte om och körde ut på loop 3 efter att ha hälsat på hos Merida tältet som hade en massa cyklar för provkörning! Loop 3 var uppför på skidgator, och nedför på fina flowiga stigar med sten på, riktigt fin cykling! Det inbjuder verkligen till fartfylld och rolig cykling, och det gäller nog att fortsätta hålla ordentligt fokus på slutet av loppet imorgon och bara låta cykeln göra jobbet i vallarna! Det är riktigt varmt, så jag var nöjd efter att ha cyklat denna loop, bättre att försöka ladda upp med vätska och energi än att göra av med nu. Det kommer bli riktigt roligt imorgon, och ska bli roligt att se vad de två första looparna bjuder på! Blir det regn innan tävlingen så kommer det bli helt annat underlag, nu var det snustorrt.



Resten av kvällen blir att ta mig ut och hitta något lämpligt att äta, åt på en thairestaurang för ett år sedan under Borlängetour, men hur hittade jag dit då, och hur hittar jag dit nu? Det är värt ett försök iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar