fredag 16 maj 2014

Dagens distans

Idag var jag ute i det fina vädret och körde distans. Rullade hemifrån kl 08, och hemma vid 12:30. Ett pass som kändes bra, blev givetvis ordentligt trött och krispig. Men då kanske det är ett bra pass istället för ett pass som kändes bra, eller så går de hand i hand. Så här såg dagens runda ut iaf:



I helgen väntas Vårgårda, det första UCI racet i Sverige på mycket länge om jag förstått rätt. Det betyder alltså att man kan samla internationella poäng och att det då kan locka lite åkare från utomlands. Det är ju ett xco-lopp så jag räknar med en massa tekniska svårigheter. Min plan var egentligen att åka Swe-cup i xco alltså Vårgårda, Borlänge och sedan hösttävlingarna. Då var min tanke att räkna bort tävlingen uppe i Härnösand. Men tydligen missade jag att anmäla mig till Borlänge, hade bra koll på när Vårgårda stängde sin anmälan och anmälde mig i tid inför det. Sen gick jag in och började kolla läget inför Borlänge, som då redan hade stängt sin anmälan. Jag är inte sugen på att betala dubbla anmälningsavgiften så jag kommer då avstå Borlänge tour och missar också en totalställning i swe-cup. Så kan det gå när man inte har koll. Svårt när det är olika anmälningstider och att en tävling som är senare i samma cup stänger tidigare än den tävlingen som går av stapeln tidigare i samma cup. Nu får jag ju en helg till att träna på, så det blir väl inte helt galet det heller.

2 kommentarer:

  1. Borlänge har ändrat sitt sista datum till 21:a så än har du tid att anmäla dig

    Johan Ö

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för informationen! Det var intressant eftersom jag hade kontakt med dem i torsdagskväll och då var det endast efteranmälningar som gällde. Då får jag nu se om jag bokar av det andra som hunnit bli inplanerat...

      Radera