lördag 26 december 2015

Summering av 3 dagar med Raphas Festive 500





Tre juldagar har nu passerat och även tre hjuldagar. Vad gäller Raphas festive 500 så har jag så här långt dryga 300 km avverkade. Gjorde 125 Km på julaftons förmiddag och de andra två förmiddagarna har gett mig dryga 80 km och dryga 100 km. Det har funkat bra hittills. Lite blöta och tunga grusvägar första dagen. Körde MTB andra dagen för att gömma mig från blåsten och idag var det hårda fina grusvägar men med vinterkläder som gjorde så det blev lite tyngre idag som annars borde ha varit en snabbdag.

Imorgon väntar en vilodag och sedan får vi se hur det hela läggs upp. Grundplanen är långpass måndag, gym och kortpass tisdag, långpass onsdag och ett extrapass på nyårsafton. Så Raphautmaningen är tänkt att klaras av med de två kvarvarande långpassen, de andra är bara en bonus och för att jag behöver träningen.

Ända fram till för någon dag sedan hade meteorologerna sagt snö och kallt i två dagar som kommer och sedan väldigt varmt igen. Nyårsafton skulle vara +9 grader, men nu har de ändrat till att snön kommer imorgon och att kylan består i minst 10 dagar. Får kanske ta på dubbdäcken snart.

Jul i övrigt har varit mycket bra och god, umgåtts hemma med familjen!

Är lite avig av mig i bloggvärlden och avslutar som man egentligen ska börja. Inläggen duggar inte så tätt här, men jag har faktiskt påbörjat ett par inlägg sen de senaste publicerade, men dessa har jag alltid blivit avbruten och sedan har de inte blivit av. Men nu kvarstår bara att trycka på publicera för detta inlägg så det blir nog ett nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar