torsdag 3 mars 2016

Imorgon stafettvasan

Idag åker vi upp i stafettlaget till Mora för att inkvartera oss inför stafetten imorgon. Ska bli riktigt skoj att köra för andra året. Jag har startsträckan som förra året, verkar dock bli snöfall imorgon jämfört mot förra årets sol och finväder. Ska ändå gå inför att slå min fjolårstid till Mångsbodarna på 1:23. Hade dryga 40 min till Smågan minns jag. Jag åker med mina "finskidor" vilka inte har gått en endaste meter denna säsong, känns lite som en chansning då jag bara skrapat av sommarförvaringsvallan. Men hoppas de ska gå framåt.

Nu är vi inne i Mars, och det är den månaden då träningen ska flyttas mer utomhus, dock just nu är jag inte så sugen på slaskcykling utomhus. Har haft ett riktigt bra flyt på monarken i vintern och den lockar mig ännu någon vecka till kan jag meddela! T.ex. så räknar jag med att köra en vasaloppsdistans på söndag. Våren vi hade i månadsskiftet januari/februari stannade av, och nu är det mest vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar