söndag 27 mars 2016

Påskdagen

Påskdagen idag och jag har varit ute på distans. Kom iväg sent för mig, efter nio och körde två timmar själv innan jag mötte upp James som var sugen på stigcykla idag. Vi körde på i ungefär två timmar också, innan jag hade en timma kvar hem. Så det var perfekt för mina tänkta fem timmar idag. Dock blir det ju lite stopptid, så i rulltid hade jag bara drygt 4,5 timme idag. Men det var lagom och begränsade energiintaget därefter och efter allt påskgodis.

Idag var det över 12 grader även där inte solen låg på, känns att vi snart lägger mars månad bakom oss och går in i april, som även är säsongsupptaktsmånad. Det blir väl så skoj!
Tyvärr har det uppstått lite leveransbekymmer ifrån KTM´s fabriker så min fina scarp låter sig väntas på än så länge. Skönt att jag har kvar förra årets tävlingscykel, så känner ingen stress för detta, men mycket tråkigt så klart.

Påsken har varit god, i fredags tränades det på förmiddagen innan vi åt påsklunch med Maries familj. Lördagen kördes bara ett kortare monarkpass för att sedan umgås med familjen och inviga grillen och uterummet i vårvädret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar