fredag 13 maj 2016

Nu kommer den svenska sommaren!

Vilken vårvecka det varit med varmt och skönt så man kunnat klä sig kortkort vid träningspassen. Dock så verkar den svenska sommaren på intågande då det verkar bli ner mot 5 grader varmt och regn. Så himla härligt!

Idag är det fredag och dagen innan Billingeracet. Jag har som alla andra varit ute och väckt benen som det heter. Körde på i 20 minuter i tävlingsfart. Kommer sadla min hardtail imorgon då jag ännu inväntar lite delar till den nya fulldämpade för att få till utväxlingen som jag vill. Lite tråkigt givetvis då jag verkligen hade sett fram emot att ha den på just Billingeracet. Men läget är som det är och jag trivs mycket bra på min hardtail så det blir ju bra oavsett. Förra året hade jag en kanondag i Skövde och slutade 7:a i tävlingen, vilket nog troligen är mitt bästa resultat i en långloppscupstävling. Hade ju varit skitkul att kunna tangera detta imorgon men uppladdningen i veckan har gått som jag vill, men har ju förra veckans sjukdomsperiod nära inpå så vi får se vad benen tycker imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar