tisdag 24 maj 2016

Vandrarhem

Vad gött att bege sig ut på morgonen i kortkort och inte frysa. Detta verkar dock vara kortvarigt då det visar mer runt 10 grader imorgon. Distansade i söndags och gjorde en klantvurpa på grus/traktorväg då jag var lite ofokuserad och tydligen körde på en skarp kant och framhjulet vek sig med mig på marken som följd. Lite uppskrapad på skulderblad och armbåge. Varit stel i axelpartiet men tyckte att det fungerade helt okej på dagens pass.

Skippar nog ändå värmladsserien imorgonkväll i Filipstad då dessa tävlingar tenderar att dra ut på tiden och mycket väntetid. Ska det också bli kallare igen så blir det aldrig en rolig väntan. Jag hade annars planerat att köra fler serietävlingar i år, men jag vet också vad jag tycker när jag är där. Att det tar för lång tid, så jag får bli en solskenscyklist på dessa tävlingar och det finns ju annat att lägga de timmarna på.

Snart är det tävlingsdags igen, långlopp alltså. Kul! Bokade precis vandrarhem i falun, troligen i delat 2 bäddsrum om jag förstod bokningen rätt. Men här gick det att boka iaf. Försökt boka på ett vandrarhem i Borlänge sedan igårkväll och haft mailkontakt med dem, men de var inte så sugna på att ha gäster så då fick det vara. Jag fick inte det internetpriset som jag försökt boka, men då det inte gick att fullfölja bokningen så kunde jag inte få det priset om jag gjorde en manuell bokning av dem. Konstigt att jag drabbas när de inte har koll på grejerna! Men nu blev det boende i Falun istället, så det blev nog till det bättre! Längesedan jag bodde på vandrarhem. Har blivit bättre på att åka bil långt samma dag till tävlingarna, och de få jag haft boende har det ofta varit scandic. Förr var det oftare på vandrarhem då jag inte ville åka så långt och jag körde mer xco som kräver fler nätter hemifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar