lördag 25 juni 2016

Midsommarpasset och Järnleden



Igår var det midsommarafton och den 24 juni. Då var det alltså exakt 6 månader kvar till Rapha drar igång igen!? Vart tar tiden vägen. Storhelger burkar innebära träning och gärna mer åt det utforskande hållet. Igår höll jag träningen smidigt och cyklade kort och hårt, för att sedan skarva på med 13,5 Km löpning med Nils i vagnen när han skulle sova. Det är en bra ekvation och man slår många flugor i den smällen. 

Idag var det dock dags för mig att få till storhelgspasset och jag gav mig på Järnleden som går här ifrån Kristinehamn, eller till Kristinehamn beror på. Jag cyklade denna Januari 2012 och skrev då på bloggen att: Nej det var bara cirka 4 km som var rolig stig, resten var stök och bök och bära cykel. Leden invigdes 2012 eller 2011, men iaf så var den grymt mycket finare nu med några år på nacken och mitt i sommaren. Leden är ca 30 km och kopplar men dessutom ihop den med Irontrailtävlingens led och Hultet så har man en rundbana med mycket stig och 42 km grym cykling!

Det märktes att jag var lite mer bekväm på cykeln än 2012 och hade riktigt skoj idag. Det var mycket XCO-karaktär på stigarna. Järnleden var grymt fin och Irontrailsträckan hade lite förbättringsområden som att trimma gräs och kapa trän, men annars tummen upp!

Nu har jag laddat kameran för att jag tänkte göra en repris imorgon och dessutom filma lite. Men velar lite om jag ska köra samma som idag, eller köra igenom min långloppsbana som också var längesedan jag tog mig igenom. Får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar