söndag 3 juli 2016

Ränneslättsturen

Tävlingsdags igen efter ett par veckors uppehåll, nu hade turen kommit till ränneslättsturen i Eksjö. Jag hade sovit i Jönköping och vaknade tidigt imorse så jag var tidigt på plats i Eksjö. Kunde styra upp langning med Johan Fryksenius tjej Elin, tackar för det!

Idag hade jag som mål att vara mer alert redan från start, något jag saknat under denna säsong. Jag brukar gärna vilja vara långt fram och är inte blyg för att dra någon meter. Så det försökte jag göra idag och gick okej i kanske 4-5 km, sedan kom skocken ifatt och jag föll tillbaka lite vilket inte var meningen. Direkt efter första langningen och första tidskontrollen så blåser det ut ett banmarkeringsband som totalt trasslar in sig i min kassett. Tiden det tog att ta bort detta var ganska exakt två minuter har jag kunnat se ur liveresultaten. Nu var jag ganska långt bak i fältet och fick börja avancera på stigarna som följde, såklart var det ju nu så tävlingens alla stigar började också vilket gjorde omkörningarna lite svårare. Men kände mig stark resten av tävlingen och kunde avancera hela tiden. Hade bra sällskap med en H30-åkare som också hade strulat i början och var sugen på att avancera i fältet. Kom i mål som 17 i H-elit och 29a totalt. Inget bra resultat men ändå ett steg i rätt riktning på en säsong jag inte har varit helt nöjd med.

Kanske finns det någon bild när jag står och trasslar med plastbandet någonstans på nätet då det var mitt i depån och mycket folk runt omkring?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar