söndag 24 september 2017

Västgötaloppet och totalfemma!

Slutade på en femteplats I långloppscupen, riktigt nöjd! 


Igår avrundades årets långloppscupen med Västgötaloppet I Ulricehamn. Inte kört där sen - 14 tror jag. Så det var I stort en ny bana för mig. En riktig grym och fin bana dom fått ihop och ett proffsigt arrangemang!

Jag har sedan bockstensturen inte gjort något vettigt vad gäller träning, nästan bara kört en tävling (karlstad xc) och inte tränat något då jag blev krasslig efter karlstad. Hade inga förhoppningar om att göra något årsbästa. Men hade en ganska behaglig position i långloppscupens totals ställning inför dagen. Låg femma och närmast bakom var wengelin som även var anmäld till tävlingen, men dök aldrig upp. Så det kändes avslappnat! Som väntat var det en trött kropp och en seg bana därtill. Kom i en bra grupp med Anders Eriksson och Fredrik Lagercrantz. Hängde ihop stora delar av loppet förutom Fredrik som fick fart rätt som det var och försvann framåt. Jag la in en spurt med ca 1 km kvar i den 4-mannagruppen vi var då och det höll hela vägen in i mål. Plats 15, säsongens sämsta resultat.

Jag behöll således min femteplats i totalen och kan inte vara mer än nöjd och stolt över detta! Känns hur kul som helst!

Tack till Adam Gustafsson för langning på Västgötaloppet!

Stämplar ut från årets långloppscupen 

Nu är mtb-tävlingarna slut och stort tack till alla som hjälpt mig i år i form av familjen, sponsorer (Skoglöfs bil, strands billackering, combisport, karamell - lagret) och värdefulla personer som hjälpt till runt omkring på tävling! Ni vet vilka ni är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar