tisdag 21 april 2020

Långlopp på zwift

Återhämtningsdryck efter 2 timmars slit.


Igår kväll var det dags för SCF road challenge. Lång bana och 1370 hm. Jag trodde på förhand att det skulle ta över 2 timmar. Men jag kämpade mig i mål på precis under och de vann på 1:45. Det är lång tid att tävla på inomhus. Varmt och svettigt blev det och även ovanligt sent för mig. Vet inte om jag någonsin har avslutat ett pass efter kl 21 tidigare :). Jag är ju mer morgonperson.

Tyckte jag hängde med skapligt i början och den första längsta backen och då började jag revidera tävlingstiden på över 2 timmar något. Men i slutet av backen när vi vände runt och började köra utför hade jag inte en chans att hänga med längre. Jag låg och matade på 4W/kg utför och de andra rullade ifrån mig på 0W/kg. Väldigt frustrerande såklart och då lessnade jag lite. Hade även problem med pulsmätningen. Fungerade på uppvärmningen men sen efter jag var iväg på toaletten minuterna innan start så fick jag ingen kontakt med pulsmätaren längre. Ingen puls inget resultat. Så efter första backen började jag pilla med att söka om mätaren så jag iaf kunde få ett resultat med mig efter allt slit utför. Det resulterade i en drop-out på 30 sekunder och ändå ingen puls... Tappade min kamrat men lyckades återansluta med samma kille igen så vi kunde hålla ihop nästan hela vägen in mot mål, iaf tills nästa långa utförsåkning då han körde ifrån mig.

Jag är ändå nöjd med mitt race, har ännu att lära bland annat det där med att vila utför. Har i teorin nu förstått hur det fungerar så får jag öva på det nu. Beställt ett nytt pulsband då det var dags för det. Samt att jag utökade min ftp efter tävlingen igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar