onsdag 24 februari 2021

Skandinaviska cupen

Hej!

Ikväll börjar det, den nya skandinaviska cupen på zwift. Denna cupen har allt som jag önskar så jäkla bra! Dock för få deltävlingar ;) men det får gå. Ska bli så himla roligt! Ikväll kör vi start 19:45 och det kommer vara sjukt mycket snabba svenskar, norrmän och danskar till start. Kraven är hårda med en smart trainer som primär wattkälla och ett system till för att göra den sekundära mätningen. Detta i alla fall för topp-15 i resultatlistan.

Start 19:45 passar ganska bra för mig med tre småbarn just nu. Dock så var minstingen Ebbe väldigt orolig i natt. Så det blev ganska lite sömn, och då kan det ju bli märkbart med start så sent. Generellt vet jag att med vanliga utomhustävlingar där start är på förmiddagen så blir jag inte påverkad av en sådan här natt. Men kanske nu med så sen start att sängen börjar bli lockande. Men ska försöka hålla mig vaken.

Vi kör 5 varv på park perimeter loop vilket innebär 49 km och totalt 633 meters klättring. Så det kommer bli hårt, detta även med spurtpoäng på varje varv! Ni hör att jag är ganska taggad! Har dock inte gjort något åt min USB-förlängning som behövs för min stream. Så kommer inte bli livesänt från mig ikväll heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar