måndag 5 juli 2010

Ränneslättsturen

Ränneslättsturen gick mycket bra för min del tycker jag! Jag körde tävlingens 78Km på 3timmar och 17minuter vilket gav en plats som 29a i Elit. Sluttiden var endast för mig endast:) 33minuter bakom segraren, vilket är ett stort kliv fram från de andra tävlingarna! Riktigt skoj!
Det var en dag som det var mycket hett, termometern visade inte under 30*C. Jag hade laddat ordentligt med vatten i kroppen och även 1,5L på cykeln samt 0,5L i tröjfickan. Men redan efter ca 2km så skumpade flaskan i fickan ut och jag ansåg den som förlorad. Lite orolig blev man då. Men tävlingen gick fint ändå, fick vara lite mer noga med att ta god tid på mig i kontrollerna så jag fick min vätska där iaf. Blev 2muggar på varje kontroll varav en halv gick åt till att hälla över mig själv. Den här tävlingen hade jag ovanligt många "nära vurpor", kanske för att snittfarten var högre?! Så nu laddar jag redan om inför Mörksuggejakten som går på söndag i Rättvik, därefter blir det lite sommarlov, som det är nu är inte nästa tävling förrän 21Aug på Gotland. Om jag inte hittar något annat intressant innan.

Jag ligger och äter pastasallad i skuggan och ser på prisutdelning

På väg hem.

Det var varmt som sagt.

Idag har det blivit lite av en vilodag, varit vid Ikea och packat Aba full, otrolig vad en kombi ändå sväljer:)! Lite lagom trött nu, så det blir Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar