måndag 26 juli 2010

Rullskidspass

Idag har jag varit hur seg som helst, vet inte om det beror på vädret som är väldigt höstigt osv. Lite allmän trisstess kanske. Kom hem strax efter kl 17 och hade inte mycket energi, men knaprade 4st dextersol tabletter och bytte om och begav mig ut på rullskidorna. Visste att ikväll skulle jag inte palla med ett vanligt 2,1mils pass, skulle vara för tråkigt. Så jag rullade bara 100m hemifrån och körde intervaller! Energin kom efter första intervallen och jag hade kul i de resterande 14st 0,7kms intervallerna. Sträckan svagt uppför gick på 2min, och tillbaka på 1,45-1,50 ungefär. Körde dubbelstak med tåhävningar. Så där som man ser att alla skidåkare gör på spurtstriden. Så man riktigt lyfter med fötterna ifrån marken! Vilket kanonpass både för lungorna och för tekniken inför vinter!!!

Helgen blev efter mitt sköna långpass riktigt trevlig med mina föräldrar och lillsyster Moa som var på besök. Vädret var riktigt uruselt på söndagen, men innan regnet började vräka ner så hann vi med en promenad i kristinehamn som en liten rundtur. Därefter åkte vi mot Karlstad och åt mat och såg bio! Shrek på 3D. Rolig film och 3D gör upplevelsen ännu bättre!
Imorgon tar min tomma vecka slut, för då kommer äntligen Marie hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar