lördag 25 september 2010

Svealandsmästerskapen


Påväg till Filipstad

På plats och 1timme kvar till start, regnet fortsatte.

Idag har det då varit Svealandsmästerskapen och tävling Tempo. Jag var ensam i H Senior så därför klassas det inte som något Mästerskap för min del:(. Men jag åkte dit och cyklade tempobanan på 7,9Km som var hur jäkla tung som helst. Barkspår och massor med regn är inte en bra kombination. Jag vet ingen tid än, men gick ut ganska hårt, så på mitten fick jag tyvärr slå av lite, för att sedan kunna trycka på in till målet igen. Jag hade blodsmak och saliven blev ordentligt seg, precis som det ska va på ett tempo antar jag. Har ju aldrig cyklat ett tempolopp tidigare så. Men det kändes bra! Idag valde jag att använda min scale 40 då det är tävling imorgon också och det känns bra att plocka ut en fräsch cykel. Cykeltvättsmöjligheterna är ju inte direkt oändliga när man bor i Lägenhet.

Ikväll blir det en ensam kväll här då Marie har åkt till sthlm för Lidingö-tjejlopp imorgon. Så jag slappar nog mest i soffan och laddar inför 5varv*6,7km på en tung bana. För det regnar nu också såklart.... Det är roligt även om det regnar, bara lite besvärligare runt omkring, men man vet att det torkar och det blir alltid rent tillslut ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar