lördag 30 oktober 2010

Maxpulstest

Igårkväll när tiden var knapp mellan jobbet och ett besök hos Maries föräldrar för att se nya lägenheten så fick jag tränga in ett kort intensivt maxpulstest. Ska man träna med pulsklocka så är det ju en STOR fördel om man tränar med rätt information. Jag har uppmätt till 196 i Maxpuls igårkväll iaf, ska nog göra om det när jag inte har träningsvärk från ett gympass kvällen innan. Detta maxpuls gäller i löpningen, antagligen lite lägre i cyklingen, runt 192 kanske? När man ligger och maxar så är det ganska påfrestande för kroppen och immunförsvaret, så imorse vaknade jag upp med halsont. Det känns som jag haft något i kroppen i nästan ett par veckor, inte känt mig sjuk eller trött men lite slemmig. Så det var nog bra att det fick bryta ut genom passet igår. Nu får jag hoppas på snabb återhämtning. Så det blir ingen träning i helgen iaf.

Nu ska jag strax ta mig emot Karlstad för att fika med Thomas och Peter. Längesedan jag träffade Thomas nu, säkert 3 månader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar