lördag 29 oktober 2011

Bakvägen till Karlstad?

Lyckades inte riktigt idag, har ju cyklat till karlstad engång tidigare då på höger sida av E18 sett från åkriktningen mot Karlstad. Har hört att det finns en väg på vänster sida med, så den skulle jag prova idag, för lägger man ihop dem har man en fin distans utan att behöva vända tillbaka och ta samma väg hem!

Vid Väse där jag tar vägen över E18, någon som vet om det är den enda vägen, eller finns det en fortsatt på vänster sida om E18? Jag plågade mig själv lite på slutet med att ta de största stigningarna med brinnande lår..

Fin morgon!
Här fick jag vända.
Bron vid Skattkärr

Det blev ett okej distanspass, medelfarten blev lite låg då det var endel virr, funderingar och vända tillbaka. Efter ungefär 2timmar när jag vände vid skattkärr och körde samma väg tillbaka så fick jag försöka pressa medelfarten lite, under den intervallen så höll jag iaf över 26km/h, något positivt! Jag fick ihop 100km exakt och 4timmar i sadeln.

Nu ska jag ta bilvägen till Karlstad för att möta upp Marie där, så får vi se vad eftermiddagen bjuder på!

2 kommentarer:

  1. det går inte så vitt jag vet att köra söder om E18 hela vägen. En kort bit strax väster om väse måste man över till norra sidan. Man kan dock ganska snabbt återgå till södra sidan och slippa använda samma väg som på tillbakavägen.

    http://kartor.eniro.se/m/a38SI

    SvaraRadera
  2. Tack Olof! Perfekt att få se det uppritat!

    SvaraRadera