söndag 16 september 2012

Crow med bilder

Idag avrundade vi denna säsong med en lokal tävling i Karlstad, Crow adventure race, osäker på distansen men ca 60km? Tror vi i slutändan blev ca 200 startande i stora klassen vilket är otroligt kul! Första året som tävlingen kör, och den har potential att växa, en bra bana, med roliga stigningar. Saknar höjdmeter gör jag för att det ska vara perfekt... Till dagens lopp har jag som tidigare nämnt, varit otroligt osäker på min form under veckan, har varit dålig i magen +ANNAT under hela veckan. Igårkväll trodde jag också att halsen var på väg att bli öm. Men kunde vakna imorse utan att det blivit något av det. Så det var bara att ladda järnet och se vad det kunde ge idag! Starten gick och vi var en stor samlad klunga som höll ihop fram till sörmon, någonstans där så blev vi av med svansen och återstod 7st i klungan. När de underbara stigarna på sörmon började så la jag i en växel till, och lyckades spräcka fältet bara lite. Vi blev sen 5st som höll ihop, och det gjorde vi fram till ca 20km kvar, då vi på en smal/trång stig vid en leråker åter splittras. En kvänumåkare och  Atle Hansen ligger först och i leran får den framför mig problem och då smiter de två iväg litegranna, och där efter hämtade vi aldrig in dem igen. Jag kom i mål på en tredje plats, och är både nöjd och lite missnöjd. Men jag lär mig alltid något nytt! Ca 3km från mål går också bakväxeln sönder, vet inte hur då jag aldrig var omkull eller emot något som jag vet, men kanske en gren som slöt sönder kedjeskyddet på den nedre rultrissan, den som går runt så kedjan inte ska hoppas av trissan och lägga sig utanför eller gå in i bakhjulet. Så det lät lite konstigt på slutet då kedjan inte direkt rullade lätt då den hoppas av trissan och bara slets med kan man säga... Det var ett roligt lopp, och jag återkommer nästa år om det inte krockar med något annat viktigt, jättekul att tävla på "hemmaplan". Bra initiativ och tack OK Tyr!
Vann gjorde alltså Kvänumåkaren jag inte riktigt har namnet på, och en karlstadsåkare på andra plats.
Marie var såklart med och fixade support, langning och fotografering, tack!
Nu återstår det att se om det bryter ut någon sjuka eller vad som händer. Men nu några veckor framför mig så står fri träning på schemat, gött!

Jag och klubbkamrat Anders
Masterstart i form av Jonas


Jag in mot målgång, ser lite skeptisk ut?
Dampallen
Herrpallen
Lite efterloppssnack med tvåan och nyblivna  SM-bronsmedaljörerna i Multisport, Tobias och Olof

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar