söndag 9 september 2012

Smeracet 2012

Idag var det dags för Smeracet i Eskilstuna, ett motionlopp över 66km på en 33km varvbana. Jag har kört denna tidigare, och det var det första loppet jag körde då efter jag köpt cykel sommaren 2009. Hösten 2009 åkte jag denna bana på 3:38, idag 3år senare tog det 2:39. Starten gick 10, och vi var tre stycken som gick loss, jag, Robin och Johan som höll ihop hela första varvet. Johan låg lite före hela tiden, och jag flängde  bakom som en gummisnodd, ibland ifatt och ibland en bra bit efter. Men inför varvnigen så var vi återigen en samlad trio. Ganska tidigt på andra varvet fick jag en lucka till de övriga två. Jag hade redan planerat vart jag skulle göra min attack, och att de släppte min rulle 200m innan mitt ställe gjorde bara det hela ännu bättre. Jag stötte där jag tänkte och sen fick jag åka ensam de resterande ca 27km till mål och kunde vinna med 5minuters marginal! Det var en rolig dag, och en nyttig erfarenhet att få vinna och cykla i ledning, blir en annan press. Även om det bara är ett motionslopp så känns det lite kul:).
Har varit en bra helg och roligt att träffa Isak och Felicia, dem ska även ha tack för langning och support under loppet!

Jag är samlad innan start
Isak fixar langningen
Ska försöka lära mig att behålla en flaska tills jag fått den nya under kontroll då jag missat flera langningar på senaste tiden...


2 kommentarer: