söndag 2 augusti 2015

1572 MTB Challenge

Åkte ner till Motala igår för att köra andra upplagan av 1572 MTB Challenge. Körde denna förra året och då var den riktigt snabb. Mindes att de två första milen innehöll bara grusväg och att det var en stor klunga som kom in mot Motala igen. Så i år tog jag det mer lugnt i starten än förra året för att spara mig lite. Men i år var det inlagt ett stigparti ganska tidigt vilket gjorde att jag låg för långt bak och efter allt regn så var det kaos på stigen och alla hoppade av. Där försvann de allra första gubbarna för dagen. Dock lyckades jag jaga ikapp lite senare och anslöt till klungan precis i botten av en lite längre backe. Hade redan gett allt för att komma ikapp och kunde inte gå med uppför backen. Så det blev att lägga sig i andra klungan. Efter tre veckors sjukdom så var kroppen inte till sitt yttersta så jag fokuserade på att få till bra träning idag istället för att fightas om placeringarna bakom topp-5. Såg till att alltid vara först in på stigpartierna och hade riktigt kul i skogen idag! Hade inga snabbdäck på utan däck som jag inte behövde vara orolig för skulle släppa i kurvorna.

Mot slutet av banan när vi körde på cykelvägarna mot mål så svängde vi av mot lite stig och där tänkte jag försöka attackera lite. Men det var lite för lite stig och lite för långt kvar till mål, så jag vart bränd och fick släppa andra klungan där och rullade i mål. Resultatet var inte bra, men kändes som ett bra uppstart och en nystart efter sjukperioden. Finns lite grunduthållighet i kroppen så det känns skönt!

Fick hjälp med langning av August Martins kompis Tim, tackar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar