tisdag 4 augusti 2015

Genomkörning av långlopps-sm-banan

Mötte upp Johan Lindbom igår för att få en guidad tur genom årets bana för långlopps-sm. Sm går i mitten av september samtidigt som ett lopp som heter Bergslagsloppet.
Jag körde tävlingen förra året men i år är det lite förändringar då man skalat bort en stor del av asfalt mitt i loppet. Efter genomkörningen igår så var det ju bara positivt. Banan var blöt och slirig på sina ställen. Hoppas det torkar upp lite denna dryga månad som är kvar. Jag gillar banan, speciellt i detta utförande då de har lagt in en startbacke som inte fanns förra året. Inledningen är snabba grusvägar innan man går ut på loop två som börjar med en riktigt lång och snabb utförsåkning, men ganska stökig på sina ställen. Speciellt efter regnet nu som dragit upp än mer stenar. Sen är det platt och mest långdraget uppför i flera mil tillbaka mot målet och även någon brantare backe också såklart. Banan blir jobbigare och jobbigare ju närmre målet man kommer.

Precis innan jag åkte ryckte jag med kameran, så här kommer en film utan någon baktanke eller koll av vilken kvalité kameran var inställd på. Skakigt men kanske någon uppskattar den! Har skippat alla grusvägar och mycket i början är utför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar