fredag 14 augusti 2015

Ingen cykelvasa för mig

Jahopp, då stod det klart att jag inte kommer cykla vasaloppet imorgon. Sjukt trist. Min hals som jag anade oråd för igår men inte var orolig för blev aldrig något bättre under dagen eller natten heller för den delen och gör att jag kommer få stå över. Hade sett fram emot att få köra snabbt och nu blir det istället ingenting. Kommer sakna atmosfären av att det är just vasaloppet och Sverige största MTB-lopp. Det är ju där jag hör hemma. Trodde jag skulle kunna hålla det i styr tills efter loppet, ofta brukar kroppen vara så "smart" om man får kalla det smart. Men min kropp var kanske ännu smartare denna gång och lät det bryta ut innan så det inte blir som vid mörksuggejakten. Jag kände något på kvällen innan, något diffust. Men det gick utmärkt att cykla tävling med, men sen var jag sjuk i tre veckor. Så hoppas att nu när jag är så smart och står över, får tänka på söndag. Men jag kunde ju ha kört för idag är jag ju typ frisk! Så en påminnelse till mig själv på söndag om jag är frisk så är det kanske för att jag inte kör imorgon, sånt glömmer man lätt.
Cykeln hade fått sig lite justering med större klinga som jag så snällt fått låna av Rikard Olsson i Karlskoga med tillhörande XTR-parti samt ett par landsvägspedaler jag tog av min cykel. Planen var en stel gaffel också men den gick inte dit då den var för kort kapad för just denna cykelkombo med styrstam, så det var ett krångel jag hade tänkt klar mig utan. Rs-1an blir ju ändå helt stum så hade nog gått alldeles utmärkt att köra med den.

Så nu har jag en startplats till salu om någon känner någon som vill ha en billig plats till morgondagens cykelvasa.

Henrik Öijer har gjort en intressant förhandssummering av morgondagens lopp och jag sätter mina kort på Calle Friberg, eller Mikael Flockhart som jag inte tror Öijer nämnde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar