fredag 22 februari 2013

Kortvasan

Imorse var det tidig uppstigning, men inte tidigare än en tidig arbetsdag, eller morgonträning innan sen arbetsdags tid. Vi åt frukost och packade in och for mot Mora för att möta upp Anders och Pernilla. Där åkte vi gemensamt till Oxberg och gjorde startförberedelser för de två. Jag fixade fästet på Maries skidor och fixade lite runt omkring. De startade kvart över 12. Jag och Pernilla åkte till Hökberg där vi lyckades tima in båda två och fångade de på bild. Därefter åkte vi direkt till Mora, skippade alltså Eldris för att få parkering och hinna ta oss till mål innan de anlände. Vi kom fram i lagom tid och tog publikplats vid den "nya" backen på upploppet och fick även där se de båda. Marie lyckades komma två minuter för Anders, Grattis :)! Dem åkte båda två under tre timmar och jag tycker dem gjorde ett fint jobb idag, vädret var kanon och jag hoppas på liknande väder under söndagen!

Nu sitter vi i Malung, imorgon blir en lugn dag. Jag ska åka lite skidor, hämta nummerlapp i Sälen och bara fixa lite. Ser verkligen fram emot söndagens öppna spår, ska bli riktigt skoj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar