tisdag 26 februari 2013

Snuvad på en vårdag

Idag var det någon konstig dimma över hela Kristinehamn, prognosen innan hade visat fint vårväder med sol och över 0 grader. Men här förblev det dimmigt och kallt hela dagen i stort sett. Känns lite som man blivit snuvad på en vårdag.

Annars idag har det varit en vanlig arbetsdag som avrundades med 2st 20minutare på monarken. Första intervallen gick väldigt behagligt, medan den andra var väldigt jobbig! Råkade öka, dock ytterst lite men ändå så att det blev ett jämmer och elände om man skulle ta sig igenom den. Det gick idag också. Kändes gott att få snurra benen efter det statiska benträningen som Öppet spår bjöd på.

Räknar man igenom öppet spår söndag nu så kom jag på en 181 plats vilket var betydligt bättre än vad jag trodde. Så nu känns det bättre att säga att man kom på plats 181 än att jag åkte på tiden 5:52:52. Räknar jag procentuellt min tid efter snabbaste tid i loppen från i år och föregående år så har jag tagit in endel. Var runt 29% efter förra året och 21% efter i år. Känns skönt och jag kan nog se fram emot nästa års vinter också, även om den gärna kan få vänta bra länge innan vi är där:). Men då ska jag kolla lite vilket startled jag skulle få starta i på riktiga vasaloppet och så eventuellt göra en anmälning till det, vet inte hur bra flöde det är från tex startled 4 på vasan? Lång väntetid i backen där också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar