lördag 1 februari 2014

Las Palmas dag 5

Först kommer lite bilder på lunchen igår på slappardagen.
Fredrik chillaxar
Min lunch.
Idag körde vi från Las Palmas in till mitten av landet. Hade sett ut en runda som klassades som att ligga i MTB-kategorin och med en trailrank på 13. De andra vi körde har varit mellan 25-35 trailrank. Så det tyckte vi lät perfekt då den även skulle stiga från havsnivå upp till knappt 1800 hm, enligt våra gps blev högsta punkten tillslut 1692. Men idag var det endast asfalt, det var ganska fint ändå tyckte jag, skönt som variation och "lättare" att klättra i de 2,5 h som vi klättrade i ca 35 km. Så sjukt, har jag aldrig varit med om, men detta är ju också första gången jag är utomlands och cyklar. Efter 40 minuter stannade vi och tog av oss regnskyddet vi behövt under transporten ut ur las palmas innan solen började bränna. Då sa vi att oj, vi har klättrat konstant i 40 min nu, coolt! Sen fortsatte det i nästan 2 timmar till. Våran plan var att efter de där 35 km köra en annan runda mitt i land, men där gjorde vi något fel, så även där gick vi miste om stigarna och downhillarna. Så det slutade med att vi rullade ner på södra sidan om berget i några kilometer innan vi vände upp tillbaka mot högsta punkten. Då var det gött varmt, svetten rann av. Det blev en skitbra dag och vi samlade över 2500 hm på ett pass vilket känns gött. Vi rullade i 5 timmar och knappt 10 mil. Tror vädret i Las palmas varit regn hela dagen, så det känns som vi valde rätt idag. Hoppas vädret är med oss imorgon på vår sista cykeldag!
Färdigklättrad innan vi vänder ned söder över och får klättra upp tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar