lördag 22 februari 2014

Vasaloppskritik och Mellanlandning

Kom hem igårkväll efter en lång dag i bilen och sen i Dalarna. Marie och Anders fick åka kortvasan i världens snöfall och det kom nog minst 1 dm under förmiddagen där. Marie kom inte överens med materialet och det kändes osäkert med farliga tvärhugg, så hon valde att kliva av efter Hökberg. Anders kämpade på och körde in i Mora efter 3:48, vilket var ca 45 minuter längre än förra året, vilket också verkade vara vad folk sa. Att man kunde räkna med en timmes längre åktid i år än förra året. Så dem kämpade på väldigt bra! Så det var den typen av skidåkning som gällde igår. Var ju även påfrestande för mig som körde bilen att hålla tungan rätt i mun.

Efter lite sömn och en lätt joggtur innan frukosten så sitter jag nu och kollar tjejvasan och sedan 30km os-starten. När det är över packar jag in i bilen och åker med Rille och hans brorsa till Lima där vi övernattar innan de startar öppet spår imorgon. Tror faktiskt att dem får bättre väder än jag först trodde. Tror det blir först framåt mora som det kommer börja bli sugande. 

Jag funderar på att ta med mig skidorna och åka någonstans medan jag inväntar dem till målet, har dock inte bestämt vart riktigt. Tips?

Annars vill jag ge Vasaloppet lite kritik, är ju en väldigt bra organisation och dem brukar vilja ha kritik för att kunna förbättra sig ännu mera. Har valt att hämta min nummerlapp i Mora eftersom det är en vasaloppsvecka och jag ska till Mora nu både igår och imorgon. Så det är ju perfekt att hämta nummerlappen nu och ha det klart! Men nej, det går inte att hämta den innan torsdag, nummerlappskuvertet är klart vad jag kunde förstå, men jag fick inte hämta det nu. Och den informationen finns ingenstans vad jag har sett! Så det tycker jag borde bli en ändring på, dem brukar ju vilja sprida ut allt så mycket som möjligt för att undvika trängsel.
Marie och Anders startled

I kontrollen upp till Hökberg var det någon som blockerade vägen i uppförsbacken, så det innebar lite backning på trång väg och väntetid innan jag kunde ta fart när vägen var fri och köra upp till kontrollen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar