lördag 8 februari 2014

Skidåkning

Igår regnade det och graderna har legat på ca +2. Så det var en chansning när jag och Marie åkte till Björneborg kl 09 imorse för att prova spåren. Vi hade en plan på att åka i tre timmar. Spåren var lösa, tung och korning blöt snö gjorde att det gick tungt idag. Men vi fick ihop våra 3 timmar och med det kan det ha varit den sista åkningen inför vasaloppet. Marie åker kortvasan redan om två veckor, och innan dess ser det inte ut att bli någon ny vinter, snarare tvärtom, mer vår. Jag åker vasan om 3 veckor, och om det hinner kommer något nytt innan dess är ju allt bra tveksamt. Idag fick jag ihop 37-39 km. Strava la av efter dryga timmen och då stod distansen på 15km. Tror strava la av samtidigt som jag satte i hörlurar och startade upp radion för att försöka lyssna på svenskorna i längdskidåkningen där Kalla tog ett silver bakom Björgen! Hörde inte så mycket i spåren, men det passade in med deras spurt samtidigt som jag hade en liten vätskepaus, perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar