fredag 16 januari 2015

Fredag

Fredagsgymmet är avklarat sedan flera timmar tillbaka. Klockan på 05:30 och en snabb sväng i tvättstugan på väg ut till bilen. Hängde på låset till gymmet innan öppning vid 06. Sedan hade jag att göra i ungefär 80 minuter innan det var klart för morgonen. Hem och frukosterade med Marie sedan har jag pluggat och umgåtts med Nils under förmiddagen. Nu blir det snart lunch och mer plugg innan det blir ett tramppass i eftermiddag. Tror jag kör det innan mellanmålsdags för att vara klar tidigt till kvällen.

Vädret är skit här just nu. Det är så fruktansvärt blött och isigt överallt, har varit så hela veckan nu. De snöväder som passerat har följts upp med regn och sedan minusgrader. Så isen har byggts på hela veckan. Idag är det dock hårda vindar och plusgrader, så min förhoppning är att det torkar upp något så fruktansvärt innan det på söndag visas kallt igen. Så vintern kan få börja om på ny kula med torrt och oisigt underlag. Hoppas. Skulle sitta fint med en månad vinter nu och snö i rätt mängd så man kan åka skidor. Har inga planer på att ta mig så långt bort för att få skida, då jag "bara" ska åka stafettvasan i år. Dock så börjar jag ju nästan få dåligt samvete då hela laget tränar skidor nu förutom jag. Skandal från mig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar