lördag 30 maj 2015

Långa lugnet

Stack upp till stugan som ligger halvvägs mot falun igårkväll och hann precis komma dit innan det var dags att sova. Allt blev senare och stressigare igår än planerat. Men skönt att sova lite närmre tävlingsplatsen.

På plats i Falun mötte jag Jeppman och gjorde upp med dagens langning som hans föräldrar ska ha tack för, tack!

Tävlingen idag var ungefär som väntat. En vecka med hård belastning på alla sätt gjorde mig lite trött i benen, men kände ändå att det fanns tillfällen när jag kunde trycka på som tidigare under säsongen, men totalt sätt inte samma energi fysiskt och psykiskt. Men det var lite enligt plan, svårt att komma ihåg sånt när man väl är på banan och bara vill gasa! Det var en rolig dag iaf och låg en hel del själv, när jag hade sällskap var det mest i form av Anders ifrån cykloteket, han försvann bakom mig någongång som jag inte minns, men dök upp igen när det var ett par km kvar. Så fick lite härlig press in mot målet. Fick tre kedjehopp under sista milen idag vilket jag inte riktigt förstår. Måste nästan ha varit något som lagt sig på framdrevet och gjort det. För så ska inte shimanos xtr 1x11 hålla på. Måste kolla på det innan lidaloop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar