måndag 12 oktober 2015

Cx cupen del 2

I helgen var det dags för del 2 av cxcupens fem helger. Först ut var Uppsala med Uppsalacrossen och igår var det Groopencross i Västerås. Jag gillade båda banorna. Eftersom jag var med i Göteborg för två veckor sedan hade jag ju bra startposition, men det var inget jag lyckades förvalta och hamnade nog ändå bland de tre sista efter båda startrakorna. På lördagen körde jag upp mig till en sjundeplats under det näst sista varvet. Strax innan varvning för sista varvet så går jag lite hårt in i en kurva och burpar framdäcket så det tappar all luft. Fick springa ett par hundra meter till depån och låna en pump där och tur nog så gick luft i med en gång. Tappade fyra placering på detta, men kunde återta två under det sista varvet. Så i mål på en niondeplats. Inte helt nöjd.

Samma visa på söndagen med en kass start och låg i en stor tredjeklunga och sladdade långt bak i den. Fram till efter 20 minuter då jag hittade tempo och rytm och kunde avancera ifrån dem ganska ordentligt och fick lite vittring på de framför. Lyckades aldrig komma ifatt men slutade på en åttondeplats. Den dagen var jag riktigt nöjd med.

Måste få till starterna bara så vet jag att jag kan kriga lite längre upp än vad jag gör idag.

En film ifrån vårat race finns här:


Bilder på mig har jag plockat ut ifrån Jonas Wikings album här



Bodde hos Jeppman mellan tävlingarna och han har förutom tävlat gjort en drönarfilm från gårdagens tävling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar