lördag 24 oktober 2015

#cxsm2015

Stockholm och stora skuggan bjöd på sm likt 2013. En annan bana, lite tråkigare än senast men med race så blir de alltid roligt. Men vad är grejen med att man knappt kliver av cykeln under årets cross-säsong?

Jag hade för första gången på ett sm gjort min läxa och kört tillräckligt med cuptävlingar som gjorde så jag blev placerad i första led. Därifrån tog jag tillvara på chansen och startade så bra som jag aldrig gjort. Hade en niondeplats efter första varvet istället för topp 3 bakifrån som det brukar vara. Så idag körde jag inte heller om många som jag har tendens till att göra. När racet var slut hade jag droppat tre placeringar till 12a och de gjorde under de tre första varven sen låg det stabilt där. Väldigt nöjd med tävlingen, dock inte mina bästa ben idag. Men förvaltade det ganska bra ändå så jag är nöjd! Hade lite problem de första varven och felbedömde svängar och skråpartier och hade iaf tre gånger då de var riktigt nära att kavla av däcket. Så blev lite försiktig efter detta...

Marie och Nils var också med och hejade ifrån sidan. Roligt med Nils nu som börjar intressera sig mer för vad som händer och att cyklarna är intressanta dem också!

Sjukt rolig dag och hoppas på lika imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar