söndag 11 september 2016

Långlopps-SM






Jag kom till start och hade faktiskt en bra känsla idag, kände inget i halsen eller övrigt. Skönt. Starten gick uppför startbacken och det sållade fältet ingenting som väntat. Sen väntade dryga 2 mil grusväg som gör att om fältet varit påväg att bli utsträckt så samlas det ihop igen. Jag lyckades dessvärre få två kedjehopp under den första slingan. Har klarat mig hela säsongen ifrån detta som drabbade mig ofta förra året. Tre gånger skedde det då här i Ånnaboda. Idag skedde det två gånger, det märkliga i år var att det hände på inte stökig terräng. Måste verkligen ha haft otur och fått upp något som hjälpt kedjan av. Drygt var det iaf. Efter första gången kunde jag ansluta till den samlade klungan, men andra gången så var det kört. Då var fältet redan isär och jag var sist då. Tråkigt värre. Hade tur att Jocke Bernström i H30 kom ifatt efter drygt 25 km. Sedan låg han och jag tillsammans hela tävlingen och hade ett bra samarbete. Han drog på platten, jag drog uppför och vi hjälptes åt utför. Bra jobbat helt enkelt. Han vann H30 och jag blev 17 i elit. Jag är inte nöjd, men glad att jag kom till start, att känslan var bra och att det kändes mycket bättre i skogen än förra helgen i Varberg.

Detta satte punkt för MTB 2016, och jag tackar alla som hjälper mig. Famil, vänner och bekanta och alla sponsorer som ses till vänster här på sidan <------------ p="">
Tack!

Vi hörs vidare här om träning och cykelcross.

Alla foton av Anders Almhed

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar