söndag 25 september 2016

UCI cat 2 och swecup

Andra dagen i Göteborg och race på samma bana som igår. Större startfält då det idag var UCI-status på tävlingen, så det lockade en belgare, någon dansk och någon norsk och ett gäng starka svenskar!

Igår såg jag att jag slutade på en niondeplats. Samma inledning på resultatet som jag hade förra året, idag slutade jag 14 och då hade jag 5 utlänningar framför mig. Jag är mycket mer nöjd idag, det kändes liksom bättre både på cykeln och fysiskt. Så jag tror att min form inte riktigt är där den ska efter en kortare sjukdomsperiod och att det tekniska kommer nog mer och mer.

Göteborg har bjudit på en snustorr bana, fint väder och bra tävlingar! Dock mindre tryck i skogen än det brukar vara tycker jag, men folk vill nog se lera.

Har haft en bra helg med familjen och som jag sagt förut, gillar att crossen är igång. Nu måste jag bara träna lite också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar