lördag 18 december 2010

Så felvallat.

http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=11724441
Skidåkning på Hultet. Nya Atomicskidor och nya salomon skidskor. Jag hade nog kollat på Yr.no hur vädret skulle te sig. Uppehåll, kanske sol och ca -3. Det snöade hela tiden. Jag hade något så fruktansvärt bakhalt. Minsta lilla lutning uppåt så var jag tvungen att saxa i stortsett. Skidorna kändes bra och stabila i övrigt, bra glid, det räddade mig från att göra en riktigt skittid på 15km. Min plan var 30km åkning utan energi. Det blev en känning av att gå in i väggen vid 18km och jag tog en näve russin och tänkte ännu, jaja jag fixar det med lite energi. Men 19km, blev det sämre, jag började frysa, må illa och känna mig yr... tog mig fram till 20 och 21 km med samma känsla, händerna blev stelfrusna. Vid 21km tror jag att jag började märka av russinen och kunde staka mig in i mål med hedern i behåll och bra fart i avslutet, då fanns en tanke om att göra 30km. Men nej, något stämde inte. Jag tror inte bara det var psykiskt pga av det bakhala, tror det var att jag haft en tyngre vecka än vanligt och varit ovanligt trött. Så jag åkte till bilen, åkte hem och ställde mig varmt i duschen. Nu är jag piggare efter lite mat!
Jag var inte redo för 30km idag helt enkelt, med perfekt väder och bra skidor hade jag klarat det, men nu var det bara slitigt, och kroppen har inte så många mil i sig ännu så varför slita ut sig. Nästa gång är 30km nemas problemas!

Ett nyttigt jobbigt slit pass lagt till historiken!

1 kommentar:

  1. Hyvää Joulua sinulle täältä Korvatunturilta. Näin blogin välityksellä on kiva tutustua muiden maiden kultuuriin ja ihmisiin. Tule sinäkin katsomaan Teuvon kuvat blogi ja kerro myös kaikille sinun kavereillesi miksi kannattaa käydä katsomassa Teuvon kuvat blogi. Samalla saadaan teidän maanne lippu nousemaan korkeammalle minun blogissa. Jouluterveisin Teuvo Vehkalahti Finland

    SvaraRadera